Door de tips van myBusinessBee krijg ik structuur in mijn taken als ondernemer



Als ondernemer heb je een waslijst aan taken. Groot en klein, maar allemaal belangrijk voor je bedrijf! Hoe zorg je er voor dat je niets vergeet? Hoe hou je overzicht?
Juist! Je maakt to-do-lijstjes. Vaak even op papier, op een kladblok, op je hand..Maar hoe handig is het om al je taken overzichtelijk op een rij te hebben! Overzicht en structuur krijg je door gebruik te maken van Wunderlist. In deze app zet je je taken en deze kun je vervolgens eenvoudig afvinken als je iets klaar hebt.

  • De Wunderlist app is beschikbaar voor tablet, pc en smartphone.


    Mailchimp is één van de populairste apps om je nieuwsbrieven mee te versturen. Door Mailchimp te integreren op je bedrijfswebsite verzamel je automatisch alle mailadressen die bezoekers achterlaten als ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief en/of diensten.
    Met Mailchimp kan iedereen eenvoudig aantrekkelijke nieuwsbrieven versturen. Nieuwsbrieven kunnen een consistent middel zijn om extra omzet te genereren of om klantenbinding te versterken. Mailchimp maakt het eenvoudig om de juiste mail te versturen in de stijl van je bedrijf. Maak gebruik van bestaande templates of maak zelf je eigen lay-out.
    Voor ondernemers en bedrijven is het interessant om te zien welke mails wel of niet geopend worden. Mailchimp maakt inzichtelijk hoeveel geadresseerden de mail openen en lezen. Onderschat de nieuwsbrief niet!


    Aanrader! Met deze eenvoudige app kun je voorkomen dat je je btw-aangifte te laat instuurt of betaalt. Met de herinneringsservices in de app plan je de btw-aangifte op een moment dat het jou uitkomt. Installeer de BTW-alert op je smartphone en stel in wanneer je een herinnering wilt ontvangen. Kijk hier voor nog meer handige belastingdienst tools.


    Overzicht in al je projecten! Innovatieve bedrijven brainstormen wat af. Om alles overzichtelijk te houden is een online projectboard onmisbaar! Trello is overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en multifunctioneel. Je projecten kun je hier bewaren en uitwerken. Trello werkt met een zogenaamd ’board’ overzicht dat ingedeeld is in drie lijsten: ’to do’, ‘doing’ en ‘done’. Aan deze lijsten kunt je taken toevoegen en deze met collega’s delen. Je kunt dit vergelijken met een mindmap waar je visueel verbindingen tussen verschillende lijsten aanbrengt. Trello = een flexibele en onmisbare managementtool voor ondernemers en bedrijven.


zzp administratie
Voor wie zich actief bezighoudt met social media is Hootsuite een uitkomst. Door deze app is het mogelijk het klik gedrag te zien van je volgers op Facebook, Twitter en Linkedin. Daarnaast is Hootsuite een heel handig middel om berichten in te plannen, zodat ze op het door jouw aangegeven tijdstip worden verzonden.
(Want wie heeft er zin om z’n wekker om 06:00 te zetten en vervolgens gelijk een LinkedIn bericht te posten?!)


Google drive is een ideale verzamelplek voor al je documenten, foto’s, bestanden die in de ‘cloud’ staan. Werken met Google Drive maakt het eenvoudig om bestanden te delen met je team. Geef je toegang tot het bewerken van documenten, dan maakt dit het aanpassen van werkmateriaal heel makkelijk. Het onderdeel ‘Scannen’ is een handig onderdeel van de Google Drive app.
Hiermee maak je snel even een foto van iets om het vervolgens als pdf te uploaden naar Drive.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *